petak, 5. prosinca 2014.

NUTMA - PATIŠPANJA

Neko zove nutma, neko patišpanja, neko bučma, u suštini sve je isto samo drugi naziv od mjesta do mjesta. Bosanski kolač..i mislim da ga još nko nije ovdje objavio…Postoji jedna priča o nutmi: naime, kažu stari ljudi “ako ti neko dođe dok pripremaš ovaj kolač, ne treba mu dati da ode dok se ne ispeće jer će u suprotnom “leći” neće lijepo nadoći.”

 

Sastojci

  •  10 jaja (po mogučnosti domaća) radi lijepe žute boje
  •  10 kašika šećera
  •  10 kašika brašna
  • Agda

  •  1,3 l vode
  •  800 grama šećera
  •  1 vanilija šećer

Priprema

Vrijeme pripreme:
90 min
Težina:
Srednje zahtjevno
  1. 1
    Umutiti jaja sa šećerom. Mutiti toliko da tragovi od miksera ostaju.
  2. 2
    Lagano, kašikom, NE MIKSEROM, umutiti kašiku po kašiku brašna.
  3. 3
    Izliti u kalup oko 22×32 malo dublji.
  4. 4
    dobro zagrijati pečnicu na 250°(dok se muti), kad se stavi peći smanjiti na 200° samo koji minut da lijepo porumeni i da se ufati korica odozgo. potom smanjiti na 150° i tako peći oko 1h. Provjeravat povremeno da ne zagori, ako je prejako smanjiti još malo. Provjera jeli pećeno: blago pritisnuti rukom ako se vraća dobro je.
  5. 5
    staviti vodu, šećer, i van.šećer samo da prokuhajui skinut sa vatre.
  6. 6
    dobro ohladit i patišpanj i agdu pa tek onda zaliti HLADNO-HLADNO

Posluživanje

Bit je dakle u tome da se dobro umuti i da se zalije hladno hladnim.
coolinarika.com

2 comments:

Unknown kaže...

Veoma dobar recept.Ja sam muskarac I nikada nisam pravio ovaj kolac u zivotu ranije.Cuo sam za slican recept od starijih zena kada sam zivio na selu I mislim da je ovo originalan recept u koji idu samo jaja brasno I secer.Moj prvi kolac je bio od samo osam jaja ali je ispao veoma dobro.Ja licno mislim da je u ovom receptu previse stavljeno vagde I previse secera.Licno sam kolicinu vagdje I secera smanjio na pola I kolac je opet ispao veoma dobar I mekan.Takodjer sam smanjo vrijeme pecenja na samo 40 minuta na teperaturama koje su preporucene .Preporucujem vam da ovo probate super je.

Unknown kaže...

Predobar kolac