Sve počinje sa načinom razmišljanja
Prva i možda i najvažnija stvar koju možete uradti da budete srećniji na poslu jeste da jednostavno odlučite da budete srećni, obzirom da je sreća često stvar izbora, a ne slučajnosti. Ako znate kako da njegujete male, ali pozitivne i lijepe stvari koje vam život donosi, vi ćete biti srećnija i radosnija osoba. Gotovo u svakom poslu se može naći nešto pozitivno, a tajna je u pozitivnom razmišljanju o poslu te da ne dozvolite da negativne stvari utiču na vas, vaše ponašanje ili lični stil života. Okružite se pozitivnim i optimističnim ljudima na poslu, kad god je to moguće.
Klonite se negativnosti
Svi imamo kolege ili saradnike koji su pesimisti i koji se uvijek žale oko svega, čak i kada su u pitanju sitnice. Kada ste okruženi takvim ljudima to može “isisati” vašu pozitivnost i energiju pa je upravo zbog toga bitno da se klonite negativnosti, kad god je to moguće. Ne trebate se nositi sa negativnim konverzacijama, kancelarijskim tračevima ili osobama koje pokušavaju da “zatruju” vaše stavove svojim problemima. Oni mogu imati negativan uticaj i na najoptimističnije osobe, a to je svakako nešto što želite da izbjegnete.
Budite zahvalni
Nikada ne smijete potcijeniti moć zahvalnosti prema drugim ljudima – izražavanje zahvalnosti prema nadređenima ili saradnicima na pruženim prilikama nije samo stvar poštovanja već i mentalnog zdravlja i sveukupnog blagostanja. Kada ste ljubazni prema drugima, to vam se vraća te ćete se osjećati srećnije. Divno je biti okružen ljudima i nikada vas ne treba biti sram da se otvoreno zahvalite saradnicima ili da im udijelite kompliment, obzirom da će to sigurno ojačati vaš odnos s njima. Osim toga, kada cijenite i izražavate zahvalnost zbog stvari koje su oni uradili zbog vas izazvaće odličnu reakciju s njihove strane – oni će vam uzvratiti istom mjerom, a vi ćete se osjećati srećnije.
Prepoznajte kad vam “prekipi”
Još jedna stvar koje morate biti svjesni, ako pokušavate da budete srećniji na poslu, jeste da prepoznate svoju “tačku ključanja” odnosno momenat kad vam “prekipi”. Čak i najsmirenije i najoptimističnije osobe imaju svoju granicu preko koje ne trebate prelaziti, ukoliko ne želite da izazovete neprijatnu situaciju. Kada znate svoju granicu, bolje razumijete svoje mane te možete spriječiti da vas posao počne frustrirati. Nikada ne dozvolite da posao preuzme kontrolu nad vama ili da vas dovede do krajnje tačke strpljenja, jer će to negativno uticati na vaše ukupno raspoloženje, ali i na produktivnost.
Budite fini prema nadređenima
Postoji velika razlika između istinske ljubaznosti i poštovanja prema šefovima i pokušaja laskanja kako biste dobili ono što želite. Važno je da se podignete iznad očekivanja nadređenih i da se uvijek trudite – to može rezultovati povećanjem vaših prihoda ili bonusom, ali i promaknućem na bolje radno mjesto, ukoliko vam je to cilj. Generalno, budite prirodni, trudite se i uvijek dajte sve od sebe. Ovakav pristup će vam pomoći da se osjećate ispunjenije i srećnije, a kada se nadređeni osjećaju poštovanima i cijenjenima, to vam može biti od pomoći na duže staze. Čak i “najteži” šefovi imaju osjetljivu stranu te niko nije imun na istinsku dobrotu i ljubaznost.
Počnite radni dan zadatkom koji vam je najmanje drag
Svi imamo zadatke koje volimo i koje manje volimo (neki ih čak i mrze). Ako je ovo i sa vama slučaj, onda je jedna od najvažnijih stvari koje trebate uraditi, da biste bili srećniji na poslu, zapravo, da prvo izvršite zadatke ili obaveze koji vam se najmanje sviđaju. Razlog za ovo prilično je jednostavan: kada trebate uraditi nešto što ne volite onda postoji i prirodna tendencija da se taj posao odloži što duže je moguće. Ali, njegovim odlaganjem vi i dalje znate da ga morate obaviti prije ili kasnije, a misli o tome kako taj zadatak ipak morate obaviti “progoniće” vas tokom cijelog radnog vremena. Obavljanje tog zadatka na početku dana garantovano će vam pomoći da više uživate kasnije te nećete biti pod stresom.
Okružite se stvarima koje će vam izmamiti osmijeh na lice
Smijeh je jeftin, ali moćan lijek, a dan bez smijeha je promašen i izgubljen dan pa je od suštinskog značaja da se okružite ljudima ili stvarima koje će vam izmamiti osmijeh na lice, jer će vam to poboljšati raspoloženje čak i kada se ne osjećate baš najzadovoljnije. To može biti slika drage osobe, dobra šala ili bilo šta drugo što će vam pomoći da se nasmijete. Ove stvari će vas učiniti srećnijima, poput zrake sunca tokom oblačnog dana. Nikada nemojte dozvoliti da vaši profesionalni problemi utiču na “lično stanje uma”, jer ako to dozvolite, vaš posao je preuzeo kontrolu nad vašim životom.
Suština je da smijeh sprečava iritaciju, bijes i frustraciju što su tri najčešća problema sa kojima se morate nositi na radnom mjestu. Čak i “najbolji” i “najprivlačniji” poslovi imaju svoje mane, a važno je znati kako se nositi sa njima. Ovih sedam strategija mogu vam pomoći da poboljšate raspoloženje i osjećate se srećno na radnom mjestu.
Autor: minimagazin.info
0 comments:
Objavi komentar